Cookie & privacy policy

Cookie policy

Wat zijn cookies

Cookies zijn kleine data- of tekstbestanden die door websites op uw eindapparatuur (computer of mobiel apparaat) worden opgeslagen wanneer u bepaalde websites bezoekt. Een cookie bevat een unieke code die toelaat om uw browser te herkennen gedurende een bezoek aan de website of uw gebruikerservaring te verbeteren bij herhaalde bezoeken.

Cookies hebben verschillende functies, die kunnen worden verdeeld in drie categorieën: functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies. Functionele cookies zijn cookies die nodig zijn om de website te laten functioneren (bijv. cookies die onthouden welke taalinstelling u hebt gekozen). Analytische cookies worden onder andere gebruikt om de kwaliteit en effectiviteit van de website te meten, bijvoorbeeld door bezoekersstatistieken te registreren (waarbij veelal gebruikt wordt gemaakt van Google Analytics). Tracking cookies zijn cookies die uw surfgedrag op een website registreren, zodat een profiel van u kan worden samengesteld op basis waarvan voor u relevante informatie – zoals bijvoorbeeld advertenties - getoond kan worden.

Meer informatie over de soorten cookies kan u vinden op www.allaboutcookies.org.

Hoe worden cookies geclassificeerd?

Quia nesciunt officiis nesciunt sint et. Officia reprehenderit numquam voluptas autem temporibus labore rem laborum similique. Beatae veritatis maiores et voluptatem. Sed amet possimus voluptatem non ut culpa dolor error repellat. Qui ut id. Eaque mollitia est ad. Quia veniam tenetur eaque iusto illum. Tempora amet est et rem quia ea iste et. Consequatur libero recusandae voluptate est laudantium.
Voluptas veniam id blanditiis. Molestiae similique occaecati laudantium voluptas beatae. Voluptatem qui quos tempore. Dolorem eaque assumenda officia. Molestiae mollitia aut autem. Molestias eius expedita quas voluptas nostrum magnam asperiores.

Cookies die we gebruiken

Cookies kunnen geplaatst worden door de server van onze website (first party cookies) of door een partner, waarmee wij samenwerken (third party cookies). De server van de website kan alleen de cookies lezen die het zelf geplaatst heeft. Hij heeft geen toegang tot andere informatie die zich op uw computer of mobiel apparaat bevindt.

Wij gebruiken op onze website verschillende cookies die zowel functionele, analytische als tracking functies hebben.

Deze website maakt gebruik van Google Analytics, een webanalyse-service die wordt aangeboden door Google Inc. Google Analytics maakt gebruik van cookies om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door de cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website (met inbegrip van uw IP-adres) wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen.

Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, rapporten over de website-activiteit op te stellen voor website-exploitanten en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. Google mag deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken.

Google zal uw IP-adres niet combineren met andere gegevens waarover Google beschikt. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het verwerken van de informatie door Google op de wijze en voor de doeleinden zoals hiervoor omschreven.

Door middel van cookies verzamelen wij informatie over gebruikers van de website, met als doel om in een efficiënte, betekenisvolle en gepersonaliseerde ervaring te voorzien. Zo kunnen wij cookies eventueel gebruiken om:

  • gebruikers en machtigingen van gebruikers te herkennen
  • gebruikersvoorkeuren en instellingen te onthouden, zoals taalinstellingen, video-instellingen, maar bijvoorbeeld ook de koppeling van een profielfoto aan een gebruikersaccount;
  • gepersonaliseerde content en advertenties te tonen en u te waarschuwen over nieuwe informatie, artikelen en services;
  • relevante advertenties te tonen op partnersites;
  • uw surf-, zoek- en koopgedrag te combineren;
  • koppelingen mogelijk te maken met sociale media zoals Twitter, Facebook en YouTube en daaraan gerelateerde advertentieservices;
  • algemene en functionele analyses uit te voeren met betrekking tot het gebruik van de website;
  • statistieken over uw bezoek te verzamelen, analyseren en beheren;
  • de technische staat van de website te monitoren en om de website te optimaliseren

Cookies beheren of verwijderen

Als u onze website wilt raadplegen, raden wij u aan om cookies in te schakelen. Het staat u echter vrij om cookies desgewenst uit te schakelen.

Het uitschakelen van cookies kan betekenen dat u van bepaalde functionaliteiten van de Website geen gebruik kunt maken.

Om cookies in of uit te schakelen, moet u uw browserinstellingen wijzigen (via het tabblad ‘Voorkeuren’ of ‘Opties’).

Meer informatie over het uitschakelen van cookies of het beheren van de cookie-instellingen voor uw browser vindt u in de volgende lijst:

Veranderingen aan deze cookie policy

Wij kunnen deze cookie-verklaring van tijd tot tijd aanpassen, bijvoorbeeld omdat onze website of de regels voor cookies veranderen. We behouden ons het recht voor de inhoud van de cookie-verklaring en de vermelde cookies te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. De nieuwe cookieverklaring wordt van kracht op het moment van publicatie. Indien u niet instemt met de aangepaste verklaring, dient u uw voorkeuren te wijzigen of te overwegen onze websites niet langer te gebruiken. Door onze services te blijven openen of gebruiken nadat de wijzigingen van kracht zijn geworden, gaat u akkoord met de herziene cookie-verklaring. De nieuwste versie vindt u op deze webpagina.

Bij eventuele vragen kan u ons steeds contacteren.

Privacy policy

Introductie

Vastgoedkantoor Owen, gevestigd te Nassaustraat 24, 2000 Antwerpen vindt uw privacy belangrijk. Wij proberen uw persoonsgegevens met de nodige zorg en vertrouwelijkheid te behandelen.

Hieronder lichten wij toe waarom wij bepaalde gegevens vragen en hoe wij deze gegevens verwerken.

Wij nodigen u uit om deze privacy verklaring met de nodige zorg te lezen zodat u het beleid van Owen op dit gebied kent.

Definities

  •  ‘Privacyverklaring’ : dit geeft meer duidelijkheid omtrent de reden waarom wij uw gegevens vragen en hoe wij deze verwerken. In geval van onduidelijkheid mag u steeds contact met ons opnemen.
  • Verwerking van persoonsgegevens’ : elke verwerking van gegevens waarmee u direct of indirect zou kunnen geïdentificeerd worden als een natuurlijke persoon.
  •  ‘Verwerking’: dekt onder andere het verzamelen, bewaren, gebruiken of verspreiden van die gegevens,…
  • Verwerkingsverantwoordelijke: Owen is de verantwoordelijke voor de verwerking van uw gegevens.

Onze  contactgegevens kan u terugvinden bij puntje  “Vragen of klachten”. Wij bepalen de doeleinden waarvoor uw persoonsgegevens worden verwerkt alsook de gebruikte middelen. Wij dienen ten aanzien van de Gegevensbeschermingsautoriteit verantwoording af te leggen waar nodig zou zijn.

Wanneer is de Privacyverklaring van toepassing?

De Privacyverklaring is van toepassing zodra er gegevens worden ingevuld op onze website (www.owen.be) en op alle activiteiten die hiermee verbonden zijn of relaties die hieruit voortvloeien.

Deze verklaring moet samen gelezen worden met de andere voorwaarden die van toepassing zijn op de website.

Tot wie is de Privacyverklaring gericht?

De betrokkenen tot wie deze Privacyverklaring is gericht kunnen o.m. de volgende zijn: (i) de loutere bezoeker van de website; (ii) de particuliere en/of professionele klanten; (iii) de individuen wiens persoonsgegevens wij verzamelen naar aanleiding van het aanbieden van onze diensten aan klanten; (iv) de partners die ons bijstaan bij het verlenen van onze diensten aan klanten, bv. leveranciers, onderaannemers en/of samenwerkingspartners; (v) alle individuen die met één van voormelde partijen geassocieerd zijn; of (vi) enige andere individuen die in contact komen met ons.

Ook de gegevens van voormalige en potentieel toekomstige zakelijke contacten (klanten, zakenpartners) worden zo goed en zorgvuldig mogelijk behandeld en beveiligd, conform deze Privacyverklaring.

Wanneer zal Owen uw persoonsgegevens verzamelen?

Wanneer u gebruik maakt van onze website en/of de daarmee verbonden diensten, verzamelen en verwerken wij uw gegevens.

Welke persoonsgegevens zou Owen kunnen verzamelen?

Dit hangt af van uw relatie met Owen, uw voorkeuren en de concrete situatie.

- Bezoekers van onze website

Via het gebruik van cookies en/of via het gebruik van bijvoorbeeld het contactformulier is het mogelijk dat Owen volgende gegevens van u verwerkt:

  • Uw identificatiegegevens: bijvoorbeeld een kopie van uw identiteitskaart (uitsluitend in het kader van enkele specifieke gevallen bv. om uw identiteit te verifiëren wanneer u één van uw rechten als betrokkene wenst uit te oefenen op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming)
  • Uw elektronische identificatiegegevens: bijvoorbeeld uw IP-adres, gegevens van uw locatie, browsertype, taalvoorkeuren, …
  • Uw contactgegevens: bijvoorbeeld uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres,, …
  • Uw contactgeschiedenis: bijvoorbeeld verzonden en ontvangen communicatie zoals e-mailberichten en alle andere persoonsgegevens die u aan Owen bezorgt die relevant zijn om uw vraag te beantwoorden
  • Gegevens die u aan Owen  vrijwillig overmaakt

- (Potentiële) Klanten

De gegevens van gewezen, huidige en toekomstige klanten kunnen mogelijk door Owen verwerkt worden, meer bepaald:

  • Uw identificatiegegevens: bijvoorbeeld een kopie van uw identiteitskaart (uitsluitend in het kader van enkele specifieke gevallen bv. om uw identiteit te verifiëren wanneer u één van uw rechten als betrokkene wenst uit te oefenen op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming)
  • Uw openbare gegevens: bijvoorbeeld publiek beschikbare gegevens zoals berichten op  uw profiel op professionele sociale netwerken, …
  • Uw contactgegevens: bijvoorbeeld uw naam, uw adres, telefoonnummer, e-mailadres, …
  • Uw contactgeschiedenis: bijvoorbeeld verzonden en ontvangen communicatie zoals e-mailberichten en alle andere persoonsgegevens die u aan Owen bezorgt die relevant zijn om uw vraag te beantwoorden, …
  • Uw persoonlijke gegevens : bijvoorbeeld uw geboortedatum, uw leeftijd, uw geslacht, geboortedatum,, …
  • Zoekcriteria : bijvoorbeeld type eigendom, prijsklassen, …
  • Beeldmateriaal (foto’s, video’s): bijvoorbeeld foto’s van de eigendommen,…
  • Uw financiële gegevens : bijvoorbeeld financiële identificatiegegevens zoals een bankrekeningnummer; informatie omtrent inkomsten, bezittingen en investeringen, informatie omtrent leningen, hypotheken, kredieten
  • Gegevens die u ons vrijwillig verstrekt

- Professionele partners

De gegevens van onze gewezen, huidige en toekomstige professionele partners kunnen mogelijk door Owen verwerkt worden, meer bepaald:

  • Uw identificatiegegevens: bijvoorbeeld een kopie van uw identiteitskaart (uitsluitend in het kader van enkele specifieke gevallen bv. om uw identiteit te verifiëren wanneer u één van uw rechten als betrokkene wenst uit te oefenen op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming);
  • Uw contactgegevens: bijvoorbeeld uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, , …
  • Uw contactgeschiedenis: bijvoorbeeld verzonden en ontvangen communicatie zoals e-mailberichten en alle andere persoonsgegevens die u ons bezorgt die relevant zijn om uw vraag te beantwoorden;
  • Uw financiële gegevens: : bijvoorbeeld bankgegevens, rekeningnummer, ... indien u betalingen doet ten gunste van ons of betalingen ontvangt van ons;
  • Uw openbare gegevens: bijvoorbeeld publiek beschikbare gegevens zoals berichten in de pers, uw profiel op professionele sociale netwerken;

- Bijzondere categorieën van persoonsgegevens

Wij verwerken geen gegevens die betrekking hebben op etnische of raciale herkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke opvattingen, lidmaatschap van een vakbond, gezondheidsgegevens, seksuele geaardheid, genetische gegevens of biometrische gegevens tenzij dit expliciet door een wet wordt toegestaan of u deze met uw uitdrukkelijke toestemming overmaakt.

Op welke rechtsgronden baseert Owen zich om uw persoonsgegevens te verwerken?

Wij verwerken uw gegevens enkel voor wettelijke doeleinden waarbij de verwerking steeds gebaseerd zal zijn op de verwerkingsgronden die worden opgesomd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Wij steunen de verwerking van persoonsgegevens op de volgende gronden:

  • Persoonlijke gegevens dienen verwerkt te worden voor het aangaan, uitvoeren of beëindigen van een overeenkomst met onze klanten en/of zakenpartners en teneinde u onze diensten te kunnen verschaffen of met u samen te werken. Persoonlijke gegevens kunnen ook verwerkt worden in een precontractuele fase, in voorbereiding van bijv. de aankoop of de huur van een onroerend goed.
  • Persoonlijke gegevens dienen verwerkt te worden voor het voldoen aan een wettelijke of reglementaire verplichting die op ons rust of in opdracht met één van de partijen met wie we samenwerken, bijvoorbeeld voor het naleven van de identificatieplicht van de koper en verkoper in het kader van de antiwitwaswetgeving, of voor het bijhouden van gegevens van geïnteresseerde kopers of huurders in het kader van het KB Bemiddelingsovereenkomsten.
  • De verwerking is gebaseerd op basis van onze gerechtvaardigde belangen die in specifieke gevallen zwaarder wegen dan enig mogelijk nadeel voor uw rechten en mits aan specifieke voorwaarden is voldaan. Hierbij streven wij ernaar om een evenwicht te vinden tussen de noodzaak om gegevens te verwerken en respect voor uw rechten en vrijheden. Wij denken daarbij bijvoorbeeld aan het toesturen van bepaalde marketingcommunicatie aan u als klant van Owen. Op basis van het feit dat u reeds van gelijkaardige diensten heeft gebruikt gemaakt of gebruikt en op basis van de beschikbare gegevens, beoordelen wij of het nadeel voor uw rechten in verhouding staat met de door ons verstrekte info die interessant kan zijn voor u. Daarnaast baseren wij ons ook op onze gerechtvaardigde belangen om een profiel aan te maken voor u. Op die manier kunnen wij gerichter inspelen op uw interesses. U kan steeds bewaar aantekenen tegen de verwerking van uw gegevens voor deze doeleinden (zie “rechten van de betrokkene”).
  • De verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op uw toestemming. Deze toestemming kan gegeven worden door onder meer vrijwillig en rechtstreeks verstrekken van uw gegevens aan ons al dan niet mondeling, schriftelijk of via een elektronisch webformulier/-bericht. U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door contact met ons op te nemen. Wij vragen u om een telefonische intrekking van uw toestemming steeds schriftelijk te bevestigen, dan wel uw toestemming in te trekken per e-mail of per brief.

Voor welke doeleinden verwerkt Owen uw persoonsgegevens?

Wij gebruiken uw persoonsgegevens voor de doeleinden die hieronder worden opgesomd. We verzamelen en verwerken niet meer en geen andere gegevens dan deze die nodig zijn voor deze doeleinden. Wanneer wij uw persoonsgegevens wensen te verwerken voor een ander doel dan dat waarvoor de persoonsgegevens zijn verkregen, zullen wij u contacteren vóór de verdere verwerking van die gegevens.

  • commerciële doeleinden: voor het verzenden van nieuwsbrieven of om u op de hoogte te houden omtrent activiteiten, projecten, aanbiedingen, events, acties, etc. of voor het toesturen van marketingcommunicatie,…
  • zakelijke doeleinden: in het kader van lopende contracten, om u te informeren over ons beleid en dienstverlening, voor het doorgeven van gegevens van klanten aan zakenpartners om de diensten te kunnen verlenen, voor het factureren van de verstrekte diensten, voor het betalen van onze zakenpartners, voor de communicatie met onze medewerkers,…
  • juridische of wettelijke doeleinden: voor juridische redenen en procedures, om te voldoen aan wetgeving, om de compromis op te maken, om te kunnen voldoen aan onze interne en externe auditeisen, informatieveiligheid of ter bescherming of afdwinging van onze rechten, privacy, veiligheid of eigendom of die van andere personen.
  • operationele doeleinden:  om het gebruik van onze website te optimaliseren, om onze diensten gebruikersvriendelijk te houden, bv. om uw contactvraag en verzoeken te kunnen verwerken en beantwoorden.

Hoe lang bewaart Owen uw persoonsgegevens?

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor de gegevens zijn verzameld of worden verwerkt. De termijn waarvoor de gegevens kunnen worden bijgehouden, hangt af van de doeleinden waarvoor ze verzameld zijn. De termijn om de persoonsgegevens te bewaren zijn gebaseerd op wettelijke gronden en op een afweging van uw rechten met hetgeen nuttig en nodig is voor het verstrekken van onze diensten.

Wanneer het niet langer nodig is uw persoonsgegevens te verwerken, zullen we uw persoonlijke gegevens wissen of anonimiseren. Als dit niet (technisch of praktisch) mogelijk is, bijvoorbeeld omdat uw gegevens in back-uparchieven zijn opgeslagen of omdat wij deze beperkt nodig hebben voor de administratie waarin informatie staat over betrokkenen die niet willen dat we in de toekomst opnieuw contact met hen opnemen, dan bewaren wij uw gegevens maar zullen wij deze niet verder verwerken en verwijderen van zodra dit mogelijk wordt.

Van wie ontvangt Owen uw persoonsgegevens?

Wij kunnen persoonsgegevens van u rechtstreeks, van openbare bronnen of van zakenpartners/derden verkrijgen. Dit zijn bijvoorbeeld immoportaalsites of sociale mediawebsites waar wij onze onroerende goederen op publiceren.

Daarnaast worden sommige gegevens op een geautomatiseerde wijze verzameld door middel van het gebruik van cookies of daarmee vergelijkbare technologieën. Voor meer uitleg hierover verwijzen wij naar ons cookiebeleid.

Wanneer wij uw gegevens van externen verkrijgen, zou u in principe reeds op de hoogte gebracht moeten zijn van de mogelijke gegevensdoorgifte aan ons door deze bron zelf. In ieder geval zullen wij u wanneer wij uw gegevens van externe (al dan niet openbare) bronnen verkrijgen en wij deze als verwerkingsverantwoordelijke in onze systemen verwerken, uiterlijk op het moment van ons eerste contact met u over de verwerking van uw gegevens informeren.

Hoe beveiligt Owen uw persoonsgegevens?

Wij hechten belang aan gegevensbeveiliging en hebben de nodige fysieke en passende technische en organisatorische (voorzorg)maatregelen getroffen met het oog op het beveiligen van uw persoonsgegevens tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking.

In het geval van een inbreuk in verband met persoonsgegevens zullen wij alle toepasselijke meldplichten met betrekking tot dergelijke inbreuk opvolgen. Indien nodig zullen wij u in kennis stellen van dit incident in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

Waar bewaart Owen uw persoonsgegevens?

Wij bewaren uw persoonsgegevens voornamelijk op IT-systemen in België. In het geval het beheer van sommige van onze IT-systemen worden uitbesteed aan derden worden de gegevens bewaard in de Europese Economische Ruimte (EER). Indien dit niet het geval is, zullen wij steeds voldoen aan de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming om de adequate bescherming van de verwerking van uw gegevens in deze derde landen te verzekeren.

Met wie deelt Owen uw persoonsgegevens?

In principe geven wij uw persoonsgegevens niet door aan derden, tenzij u daarin toestemt, wanneer wij daar door de wet toe verplicht zijn of wanneer het noodzakelijk is voor het bereiken van één van onze voormelde doeleinden. In die zin delen wij bijvoorbeeld gegevens van verkopers/verhuurder met (potentiële) kopers en huurders om een overeenkomst op te kunnen maken.

In sommige situaties doen wij evenwel een beroep op externe dienstverleners, zogenaamde “verwerkers”, die desgevallend bepaalde verwerkingen van persoonsgegevens uitvoeren namens ons. Wij zullen uw persoonsgegevens enkel delen met deze externe dienstverleners in de mate dat dit nodig is voor het desbetreffende doel. De gegevens mogen door hen niet voor andere doeleinden worden gebruikt. Bovendien zijn deze dienstverleners contractueel verplicht om de vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen door middel van een zogenaamde “verwerkersovereenkomst” die met deze partijen werd afgesloten.

Derden aan wie persoonsgegevens kunnen worden verstrekt, kunnen onder meer zijn:

  • Overheidsorganen en vrije beroepen zoals notarissen en advocaten, met het oog op de naleving van onze wettelijke verplichtingen als onderneming, en de efficiënte verdediging van onze belangen in het kader van een eventueel juridisch geschil, voor wat betreft de gegevens die hier strikt noodzakelijk voor zijn.
  • De verwerkers die ons op IT-gebied bijstaan bij het uitvoeren van onze activiteiten, zoals marketing- en bedrijfssoftware, met het oog op een efficiënt digitaal gegevensbeheer, waaronder het bewaren van onze bestanden van prospecten, klanten en zakenpartners, het uitsturen van e-mails met het oog op het promoten van onze commerciële activiteiten, het uitsturen aan klanten en zakenpartners van transactionele e-mails, het hosten en beheren van onze website, mailboxen, het ons verlenen van inzicht in de manier waarop u onze website gebruikt door middel van de diensten aangeboden door Google Analytics, etc.;
  • Partners op wie wij een beroep doen in het kader van de aanbieding en levering van onze diensten (bijv. extern communicatiebureau of immoportaalsites);
  • Betalingsdienstverleners.

De doorgiftes van uw gegevens aan de hierboven geïdentificeerde partijen voor de vermelde doeleinden is naargelang het geval gebaseerd op (1) de noodzaak hiervan voor de uitvoering van de overeenkomst die wij met u hebben als onze klant, kandidaat of zakenpartner, of om op uw verzoek maatregelen te nemen vóór de sluiting van dergelijke overeenkomst, (2) onze gerechtvaardigde belangen, (3) de noodzaak hiervan om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust of (4) uw toestemming.

Wat zijn uw rechten?

U beschikt over verschillende rechten met betrekking tot de over u verzamelde persoonsgegevens. Indien u beroep wenst te doen op één van de hiernavolgende rechten, gelieve ons te contacteren via e-mail of per post via de bovenvermelde contactgegevens.

U beschikt over de volgende rechten:

  • Recht van inzage en kopie: indien u dat wenst kan u ons vragen om informatie te verstrekken over de persoonsgegevens die wij over u hebben. Dit betekent dat u ons kan vragen of wij uw persoonsgegevens verwerken, voor welke doeleinden, welke categorieën van gegevens worden verwerkt en aan wie zij worden meegedeeld;
  • Recht van verbetering: indien u meent dat we onjuiste gegevens hebben van u dan kan u ons dit laten weten en dan passen wij deze aan voor u;
  • Recht van gegevensuitwissing :  u kan ons vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen wanneer wij deze onrechtmatig verwerken. Het kan zijn dat we voor andere doeleinden die gegevens wel nog moeten verwerken;
  • Recht op beperking van verwerking: u kan ons vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken:

    - Gedurende de tijd dat wij uw verzoek tot aanpassing beoordelen;

    - Gedurende de tijd dat wij uw bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens beoordelen;

    - Wanneer een dergelijke verwerking onwettig was, maar u geeft de voorkeur aan een beperking boven een verwijdering van uw persoonsgegevens;

    - Wanneer wij uw persoonsgegevens niet langer nodig hebben, maar u ze zelf nodig hebt voor de vaststelling, de uitoefening van of de verdediging tegen een rechtsvordering;

  • Recht van bezwaar: u kan zich verzetten tegen een verwerking van uw gegevens wanneer wij de verwerking doen op basis van onze gerechtvaardigde belangen. Wanneer ons gerechtvaardigd belang betrekking heeft op directe marketing, zullen wij uw verzoek onmiddellijk inwilligen. Voor andere belangen zullen wij uw belangen afwegen tegen onze eigen belangen. Als uw belangen na deze afweging zwaarder doorwegen dan onze belangen, zullen wij de verwerking van uw persoonsgegevens staken;
  • Recht op overdraagbaarheid:  u hebt recht op de overdraagbaarheid van gegevens die uzelf aan ons heeft verstrekt indien uw persoonsgegevens worden verwerkt op basis van een overeenkomst of op basis van uw toestemming voor het verzenden van elektronische communicatie én deze gegevens worden verwerkt met behulp van geautomatiseerde processen. Onder dit recht kan u aan ons vragen uw gegevens door te sturen naar uzelf of rechtstreeks doorsturen naar een andere gegevensverantwoordelijke voor zover dit technisch mogelijk is.

De uitoefening van bovenstaande rechten is echter onderworpen aan bepaalde uitzonderingen om het algemeen belang, onze belangen en belangen van andere individuen te beschermen en dit in lijn met de bepalingen van de toepasselijke privacywetgeving.

Wanneer u een verzoek tot uitoefening van uw rechten indient, zullen wij eerst en vooral uw identiteit verifiëren door middel van het opvragen van een kopie van uw identiteitskaart. Dit doen we om te voorkomen dat uw gegevens in de verkeerde handen terechtkomen.

De uitoefening van uw rechten is in principe gratis. Wanneer uw verzoek kennelijk ongegrond of buitensporig is, kunnen wij u een redelijke vergoeding aanrekenen in het licht van de door ons gemaakte administratieve kosten. In datzelfde geval kunnen wij er echter ook voor kiezen om geen gevolg te geven aan uw verzoek. U wordt desgevallend steeds op de hoogte gebracht van de redenen hiervoor.

In ieder geval brengen wij u steeds uiterlijk binnen een termijn van drie weken (bij eenvoudige verzoeken) dan wel vier maanden (bij complexe of veelvoudige verzoeken) op de hoogte van het gevolg dat aan uw verzoek wordt gegeven.

Heeft u vragen of klachten?

Wij proberen alles in het werk te stellen om uw privacy te beschermen en om de Privacywetgeving daaromtrent na te leven. In het geval  dat u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verzamelen, gebruiken en/of verwerken, kan u  steeds contact met ons opnemen:

  • Per mail:  info@owen.be;
  • Per post: Owen, Nassaustraat 24, 2000 Antwerpen
  • Telefonisch: 03/294 90 90

Daarnaast beschikt u ook over andere klachtmogelijkheden:

1. U kunt een klacht indienen bij de toezichthoudende autoriteit, die u via onderstaande gegevens kan contacteren:

  • Via brief: Gegevensbeschermingsautoriteit | Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, België
  • Via e-mail: contact@apd-gba.be
  • Via telefoon: +32 (0)2 274 48 00
  • Via fax: + 32 (0)2 274 48 35

2. U kunt eveneens een vordering instellen bij de bevoegde rechtbank.

Voor meer informatie met betrekking tot klachten en mogelijkheden tot verhaal nodigen wij u uit om de website van de Gegevensbeschermingsautoriteit te raadplegen: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/klacht-en-beroep.

Wat met links naar andere websites en sociale media?

De website kan referenties (bv. via hyperlinks) naar andere websites bevatten, die door andere bedrijven of door sociale media worden aangeboden. Owen is niet verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens via die externe websites. Evenmin is deze Privacyverklaring op die websites van toepassing.

Als u inhoud via sociale media deelt, zullen uw persoonsgegevens voor de bezoekers van die sociale media zichtbaar zijn. Owen is niet verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens via die sociale media. Evenmin is deze Privacyverklaring op die sociale media van toepassing.

Wijzigingen

Wij kunnen eenzijdig beslissen om veranderingen aan deze Privacyverklaring aan te brengen. In dat geval treedt de nieuwe versie onmiddellijk in werking. De meest recente versie is te allen tijde beschikbaar op onze website. In geval van een belangrijke wijziging van deze Privacyverklaring die relevant is voor u, zullen wij u – voor zover mogelijk – hierover rechtstreeks informeren. De datum waarop deze Privacyverklaring voor het laatst gewijzigd is geweest, is onderaan terug te vinden.

Laatst gewijzigd op: 1/10/2024

Mis geen vastgoednieuws